Logo-Ary---black-beskuren-200px-high
DESIGNA DIN BRICKA KUNDSERVICE ÅF TILL KASSAN

Returer & reklamation

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud.
Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, ber vi dig mejla till info@arysweden.com Här kan du skicka in bild på varan samt fylla i reklamationsorsak och order nummer. När din reklamation är registrerad, kommer vi att återkoppla till dig inom den närmaste veckan eller så snart som möjligt för att hjälpa dig vidare med ditt ärende.

Om du har valt faktura som betalsätt ber vi dig observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell justering av fakturan sker när ärendet har hanterats. Om du har fått en faktura och vill reklamera hela eller delar av ordern utan att först betala ber vi dig vänligen kontakta Klarna för att frysa din faktura, detta kan du göra antingen via 08 120 120 10, eller direkt i appen. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en reklamation. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att fakturan går vidare i kravkedjan.


Återbetalningar
Vi återbetalar dig hela ordervärdet inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Om du har valt att betala med kredit-/betalkort eller direktbetalning sker återbetalningen till samma konto som du har använt. Om du har fått en faktura och vill returnera hela eller delar av din order ber vi dig vänligen att kontakta Klarna för att frysa din faktura, detta kan du göra antingen via 08 120 120 10, eller direkt i appen. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en retur. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att fakturan går vidare i kravkedjan. Vid alla returer skickas en bekräftelse via mejl till dig att returen är hanterad, alternativt avslutad hos Klarna. Du får då en ny faktura med eventuellt kvarvarande belopp som ska betalas in.


Byten
Om du vill byta en vara ber vi dig följa dessa steg:

För att få hem din nya vara lägger du en ny beställning på vår hemsida.
Kontakta vår Kundservice via mejl på info@arysweden.com för att få en förbetald retursedel att skicka tillbaka din oönskade vara med, kom ihåg att uppge ditt ordernummer i mejlet.

 När vi mottagit din retur av den oönskade varan, gör vi en justering på din betalning motsvarande beloppet för varan du returnerat. Om du betalat med faktura, ber vi dig pausa den hos Klarna till dess att vi justerat den. När returen är hanterad skickar vi dig en bekräftelse på mejl.

Outlösta paket
För paket som inte löses ut förbehåller sig Åry AB rätten att fakturera kunden för fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader med totalt 200 kr inklusive moms. Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer även kostnad enligt aktuell frakttabell. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta.
Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.

Inga produkter i varukorgen
0